måndag 5 oktober 2015

Vegotaggad

Hej bortglömda blogg!

Har ätit "duktigt" ett tag nu, köpte med mig en fryst lasagne efter jobbet i dag som visserligen var god men som gav mig magont. Nu har jag läst diverse och rört ihop till en chiapudding i morgon bitti, och är riktigt vegotaggad igen. Jag ska även äta ur frysen, så i morgon ska jag inte handla. Jag har Oumph! i frysen, och diverse andra lösningar. Köpa panerad fisk är okej, men helst inte. Det behövs inte. 

Målet är egentligen inte helvegetariskt, men jag mår bättre på det och har dessutom allmänt lättare att tänka på helheten (inte äta raffinerade livsmedel, tänka på vilket fett jag använder etc) om jag gör det. Så det är enbart fördelar för mig. 

Chia med hallon och en banan i morgon, ska bli så skönt att inte starta med ägg. Lär inte undvika ägg under dagen, men något mindre åtminstone. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar